Pipefab voor pijpleidingen en drukvaten

15 jul 2020

De ideale lasmachine voor het fabriceren van pijpleidingen en drukvaten

Van concept naar realiteit, het PIPEFAB™ lassysteem is ontwikkeld met slechts één doel - het ontwikkelen van de ideale lasmachine voor de fabricage van pijpleidingen en drukvaten. Van machine-ontwerp tot aan de laseigenschappen, er werd geen detail vergeten bij het ontwerpen van een compleet lassysteem; een systeem dat werd ontwikkeld aan de hand van de wensen van onze klanten. Dit systeem maakt het voor u mogelijk te focussen op het maken van kwalitatief hoogstaand laswerk. Van grondlaag tot sluitlaag, met het grootste gemak en hoogstmogelijke snelheid.

BEKIJK DE BROCHURE

Hoge prestaties gekoppeld aan eenvoud

Superieure laseigenschappen

Het complete proces, van grond- tot sluitlaag – het PIPEFAB™ lassysteem is uitgerust met lasprogramma's die speciaal zijn geoptimaliseerd voor superieure laseigenschappen, speciaal voor het lassen van pijpleidingen en drukvaten.

Industriegericht ontwerp

Zoals de naam al zegt, is het PIPEFAB™ lassysteem speciaal ontwikkeld voor het lassen van pijpleidingen en drukvaten. Met het "Readyto-Run™"-ontwerp in het achterhoofd, is elk detail doordacht om te komen tot het ultieme ontwerp van een lasmachine speciaal voor het lassen van pijpleidingen en drukvaten.

Doelmatig & eenvoudig

Speciaal ontwikkeld met het oog op efficiëntie, levert het PIPEFAB™ lassysteem directe en eenvoudige digitale controle door middel van duidelijke lasprocescontrole door één druk op de knop.

Betrouwbare kennis & ondersteuning

Welke uitdaging u waar ook ter wereld mag hebben, Lincoln Electric is altijd ter plaatse om u te ondersteunen met haar bewezen industriële producten en lastechnische kennis.

De beste prestaties voor pijpleidingen en drukvaten

Tot 55% toename in de
PRODUCTIVITEIT BIJ HET LASSEN VAN DE GRONDLAAG

HUIDIG
Gemodificeerd kortsluitboog-
lasproces

NIEUW
STT® lasproces

STT® – Beter dan ooit

Ons gepattenteerde STT® (Surface Tension Transfer®) lasproces is van origine een MIG/MAG lasproces (gemodificeerde kortsluitboog) voor het lassen van grondnaden met een grote vooropening. Na tientallen jaren doorontwikkelen van dit proces, hebben we het nog verder kunnen verbeteren - en is het beter dan ooit.

• Baanbrekende lassnelheden
  • Superieure boogstabiliteit
  • Geen sense lead

De volgende generatie van eenvoud en controle

Het bedieningspaneel ontworpen met een doel

Het bedieningspaneel van het PIPEFAB™ lassysteem is ontwikkeld, geëvalueerd en getest om slechts één ding te bereiken - een zo eenvoudig mogelijke bediening van de lasmachine.

Las meer, minder zorgen

Het PIPEFAB™ lassysteem maximaliseert de boogtijd en maakt het mogelijk voor lassers van alle niveau's zich te focussen op het maken van het beste laswerk.

Ingebouwde intelligentie

Alle PIPEFAB™ lassystemen worden compleet geleverd, maar kunnen eenvoudig worden aangesloten op het internet om eenvoudig software te configureren, updates te installeren en lasdata te monitoren.

Het navigatiescherm van het PIPEFAB™ lassysteem

Het PIPEFAB™ laproces configuratie scherm met ArcFX® Technologie

Het PIPEFAB™ taalkeuzescherm

Industrieel ontwerp voor industriële eisen

Ready-To-Run™

Het PIPEFAB™ "Ready-to-Run™" systeem  zorgt ervoor dat alle elektrische aansluitingen gescheiden en geïsoleerd zijn van elkaar, maar wel altijd klaar zijn om te gebruiken - zonder dat u fysiek laskabels hoeft te wissen.

Flexibel voor elke uitdaging

Speciaal toegewezen uitgangen per lasproces en de mogelijkheid om een extern bedieningspaneel aan te sluiten, geven het PIPEFAB™ lassysteem een flexibel bereik in toepassingen. De ingebouwde PowerConnect® Technologie maakt het mogelijk om de lasmachine aan te sluiten op verschillende primaire spanningen van 200V tot 600V.

Primaire spaning 200V

600V

Vertrouwde industriële ondersteuning

Pioniers die het pijplassen kennen

Hoge kwaliteit producten en een uitstekende klantenservice zijn belangrijke aspecten van het verhaal van Lincoln Electric, maar het is onze ongeëvenaarde lasexpertise, van de fabriek waar pijpleidingen worden gemaakt tot in het veld, die ons echt onderscheidt. Als er een betere manier is om te lassen, helpen wij die te vinden.

Wereldwijde ondersteuning

Met een wereldwijd netwerk van distributeurs en verkoopkantoren in meer dan 160 landen en wereldwijd 36 applicatiecentra, kan Lincoln Electric betrouwbare wereldwijde ondersteuning bieden waarop u kunt rekenen.